fredag den 9. marts 2012

Ævler Thomas Blachman?

Ævler Thomas Blachman, eller er hans ord noget, der skal tages seriøst? Jeg liveciterer hermed TB fra aftenens afsnit.

Om Nicoline Simone & Jean Michel
- Det stof myter er gjort af...

Om Morten Benjamin
- Hans første optræden var så omsiggribende, at den varer flere år...

Om Line
- Du synger meget rent, selvom du ikke synger rent alle steder.

Om Ida
- Det bli'r lidt Kim Larsen-agtigt.

Om fire uger er de alle glemt.

Vi lader kommentarerne stå.

5 kommentarer:

  1. Hvor blev dit indlæg om bukdahl mon af? Fik du kolde fødder?

    SvarSlet
  2. Kære O,

    Tak for dit besøg, og hvor er jeg dog glad for dit spørgsmål. Nu kommer der måske endelig lidt liv i min blog. Jeg har mange svar til dit spørgsmål. De er listet her:

    1. Ja. I min bestræbelse på at nå berømmelse i Danmark så hurtigt som muligt inden for digterkredse, erkendte jeg, at det ikke var godt at smudse Lars Bukdahl til. (I hvert fald ikke endnu.)

    2. Jeg har indset, at jeg på et senere tidspunkt kan blive nødt til at kysse Lars' popo, enten i direkte eller i overført betydning. Denne mulighed vil jeg gerne lade stå åben lidt endnu.

    3. Skønt jeg ikke bryder mig om Bitterfissen Bethany, så er jeg inspireret af dennes hurtige succes i den danske andedam. Jeg benyttede også indlægget til at skrive nedsættende om vedkommende. Jeg havde håbet på at det ville afføde en læserstorm på min blog - med Lars Bukdahl-indslaget som back-up. Men der skete ikke det mindste. Formentlig fordi jeg endnu er for ukendt. Jeg funderer i disse dage på, hvad der skal til. Fremragende digte, javel. Men dem har jeg desværre endnu ikke på lager.

    4. Nu, da din kommentar er tikket ind, er jeg fristet til at genudgive indlægget, men jeg er ikke sikker på at jeg tør.

    5. Jeg har flere svar, men kan ikke huske dem. Jeg er lige kommet hjem fra job, da jeg ikke kan leve af at skrive endnu. Det kræver, at jeg en dag ryger på finansloven, hvilket først kan ske om en rum tid. Beklager derfor, at jeg først svarer nu. Håber at du vender tilbage, som kommentator og læser. Jo flere, jo bedre, og indtil videre går det trægt ad helvede til. Jeg forsøger mig lidt med småprovokationer rundt omkring i de danske blogs, men der skal muligvis mere kradse metoder til. Dette er under overvejelse. Antidigteren er tågehorn og hofnar i én og samme. Men det har du muligvis allerede bemærket.

    Med ærbødige hilsner

    Antidigteren

    SvarSlet
  3. P.S.

    Find en stavefejl.

    Jeg kan hjælpe så meget, at det er under punkt 5.

    Hint: Det klør ikke.

    SvarSlet
  4. Men bør du ikke angribe ham på hans faglighed frem for udseende? Jeg synes ikke dit angreb var specielt provokerende, snarere lidt ynkværdigt. Du er måske jaloux, bare lidt? Eller hvordan?

    SvarSlet
  5. Kære O,

    Som jeg skrev i indlægget kunne jeg have valgt at bruge tid på at nærstudere Lars Bukdahls indlæg, og komme med smartassbemærkninger om Lars Bukdahl. Som jeg imidlertid også skrev fandt jeg det lettere at kommentere på Lars Bukdahls udseende.

    Jeg valgte den letteste løsning, da jeg er mere uvidende om poesi og digtning end Lars Bukdahl, og altid vil forblive mere uvidende om poesi og digtning end Lars Bukdahl.

    Som jeg omtaler andetsteds er jeg doven, om end jeg mener, at mit talent berettiger til berømmelse i Danmark.

    Jeg er ikke egentlig jaloux på Lars Bukdahl, for jeg mener selv, at jeg er kønnere end Lars Bukdahl.

    Lars Bukdahls faglighed er jeg til gengæld enormt jaloux på, for hans viden er for stor til at jeg vil kunne nå at indhente den i dette liv.

    Det være sagt, lader jeg som regel ting passere, jeg alligevel ikke kan opnå. Så min jalousi skal blot betragtes som et midlertidigt fænomen.

    Det ynkværdige kan jeg godt følge dig i, og det er yderligere en god grund til at fjerne teksten igen. Antidigteren skal helst ikke blive berømt for blot at være ynkværdig og uduelig.

    Jeg håber, at det besvarer dine spørgsmål, hvis ikke, så vend endelig tilbage, eller rettere: Vend helst tilbage uanset hvad, og husk, at sprede ordet om Antidigteren i dine kredse, det er hans mulighed for at nå ud til lidt flere, end de, der pt. læser med.

    P.S.

    Jeg stillede en lille gåde, men den har du ikke besvaret. Jeg røber derfor svaret her: "Kradse" er forkert i sammenhængen, der burde retteligt stå "krasse".

    Med ærbødige hilsner,

    Antidigteren (nu lidt mere kendt)

    SvarSlet