fredag den 20. januar 2012

Det er mig der er Klaus i kommentarfeltet

Jeg insisterer på at skrive hver dag
selvom jeg ikke har noget på hjerte
Jeg har intet forhold til dig som læser
alligevel henvender jeg mig til dig
Jeg higer efter rygklappere
og det piner mig at se et tomt kommentarfelt
på trods af
at du intet betyder for mig

Du spilder din tid her
Du må ud i verden
og leve dit
liv
Jeg knækker sætningerne ret tilfældigt
somme tider gør jeg ikke
Ingen vil nogensinde påstå at det er kunst
Jeg higer imidlertid efter international anerkendelse og berømmelse
Alene det gør det ret åndssvagt at skrive på dansk
Men jeg formulerer mig elendigt på engelsk

Der er også så meget lort på internettet
at man må undre sig over hvad fa'en folk
bruger så mange timer på
det for

Hvis mit kommentarfelt forbliver tomt ret meget længere
skriver jeg sgu' selv kommentarer til min blog

Du kan kende mig navnet Klaus
Det er ret tilfældigt valgt
Jeg havde en legekammerat som dreng
der hed Klaus

Men det er altså mig der er Klaus
i kommentarfeltet

Hvis jeg får rosende kommentarer
skal du ikke være bange
Jeg vil svare venligt tilbage
For det tilfredsstiller mig og gør mig glad

Et voksent menneske, der erkender at han bliver glad
hvis han får ros

Måske fik jeg ikke ros nok som barn
Men sandheden er faktisk at det fik jeg
fordi jeg var dygtig i skolen

Min far kunne godt være streng
men hvad fa'en,
det har du muligvis også været ude for
Tiden er heldigvis en anden i dag
på den led

Lige på den led, er tiden måske bedre
men igen - her sidder jeg og bruger tiden på noget dødt
ord er døde

Ingen kommentarer:

Send en kommentar